ארוחה עם ג'ו

"אמרת, 'כותב נאומים עבור ניקי'?!" ג'ו הנהן, עדיין משחק במזלגו בשאריות הארוחה על הצלחת. "למה ניקי צריכה כותב נאומים? אני רואה שהיא מסתדרת טוב מאוד עם סיסמאות", סרקזם התבזבז על ג'ו. "כן, עכשיו מספיקות לה סיסמאות, אך היא תצטרך בשלב כלשהו להכניס תוכן בהופעותיה." משה בחן בשתיקה ארוכה את הפנים השמנות של ג'ו, עם החיוך הזחוח הנצחי.
"ולמה אתה מציע לי את התפקיד?" משה מעולם לא העלים שהוא לא צידד בניקי ובמה שהיא מייצגת. "אני מעריך מאוד את היכולת שלך ככותב." אמר ג'ו בקולו השמנוני, נוטף מחמאות. יחצנים חושבים שמחמאות ירככו כל אחד לעשות כרצונם. עיניו הקטנות נצצו במבט מלא ערמה, כאשר רכן אל השולחן והוסיף בלחש ממתיק סוד: "מחוץ לזאת המחנה שלנו רק ירוויח מהפרסום של סופר כמוך." משה התבונן בג'ו היושב מולו בריכוז. אכן מהלך מבריק לנפנף עם המתנגד החריף ביותר לעיני כל מי שיתנגד. גם אם משה יתפטר הוא תמיד יהיה אדם שמכר את עקרונותיו. משה סילק ממוחו את רחש ההמולה של המסעדה המלאה עד אפס מקום, ובשקט שיצר, עשה מה שהיטיב לעשות, הוא התמקד באומדן המוח הפתלתל והקופצני השוכן מאחורי המצח הנמוך של ג'ו. אכן חריפות מוח של נוכל שאין לזלזל בו, אך הוא מיהר לאטום עצמו במיאוס מגלי הרוע שהרגיש. מתעורר מריכוזו שמע את סופו של המשפט החוזר ומפציר בו לענות בחיוב. עכשיו היה משה מודע למלמול הבלתי פוסק של הסועדים, כדבורים חרוצות בכוורת. "ויש כאן הרבה כסף בשבילך." שמע משה את ג'ו שלא היה מודע לסריקה שעבר מוחו, בעוד הוא רוכן אליו ומשדל בקולו השמנוני, מחייך במה שהוא חשב לחיוך כובש. אחר כך מתיישר נשען אחורה על הכיסא, טופח על בטנו השמנה וממלמל במחווה ידידות קרובה: "אכלתי יותר מידי.” משה חזה שתור האיומים יגיע לאחר שג'ו ישמע סירוב. ג'ו היה ידוע כאדם נוטר ונוקם באויביו. מה בדיוק הקשר בין ג'ו לניקי? משה עדיין שתק. הוא העביר את עיניו על פני המסעדה המלאה מפה לפה. האם המיתון לא משפיע עליהם? הוא ראה צעירים רבים יושבים על כוס בירה ומדברים בקולניות, מרבים בביטויים השגורים אצל הצעירים. המילים 'כאילו', 'סבבה', 'אחי', חזרו בכל משפט. מקטעי הדיבורים הבין שהנושאים המעניינים אותם התמקדו בספורט, בחורות, ורכילות. התאורה הצבעונית שהאירה כל שלחן בזרקור בצבע שונה, התחרתה רק במסך הענקי שעליו הופיעה שורה בלתי נגמרת של דוגמניות בלבוש מינימלי. שידור ישיר מאחת תחנות הטלוויזיה. הוא ניסה להיזכר איזו תחנת טלוויזיה זו אך ויתר. בעצם לא היה הבדל בין התחנות. מסעדה המתאימה לתרבות המיוצגת על ידי ניקי. לא הייתה לו כל כוונה לענות בחיוב, אך זו הזדמנות לחקור את העומד בראש הפירמידה של תרבות הידוענים. "מה בדיוק הקשר שלך עם ניקי?" ג'ו הסתכל על משה במבט של מה-אתה-לא-יודע? "ניקי הולכת להיות הנשיא הבא של ארצות הברית" אמר מדגיש כל מילה.
"ואני אהיה שם מאחורי הקלעים. הנשיא האמתי!" האם הוא שפוי? "ניקי? הילדה הריקנית שאין לה שום ניסיון בממשל?" ג'ו היטיב את משקפיו עבות העדשות על חוטמו הבולבוסי מביט בו בעיניים מצומצמות, עונה על מה שחשב שמשה שאל: "כן. דווקא בגלל שאין לה ניסיון בממשל. ככל שהמועמד שלנו תלוי בנו יותר, כך ההשפעה שלנו רבה." עכשיו הוא כבר מדבר ברבים כולל את משה בתוך הצוות המשפיע, כאילו כבר הסכים להשתתף בצוות שלו. "אני עדיין לא הסכמתי לשום דבר, כך שאל תכרוך אותי 'בצוות המשפיע'. " "או, אני בטוח שתסכים יש לך כל כך הרבה מה להפסיד." אמר בשמץ של איום. משה קם, זרק מספר שטרות על השולחן, ועזב ממלמל “לא תראה אותי בצוות שלך לפני שחזיר ים יצליח לנגן בחצוצרה." מכיוון המסך הגדול במסעדה נראתה ניקי באחת מהופעותיה.

No comments: