כנס בחירות

לפתע נדלק זרקור בודד ולכל תשואות מחרישות אוזניים קיפצה ניקי לבושה במכנסונים לוהטים בפסי הדגל ובחזיית הכוכבים, אל מרכז הבמה.. הכרוז, שחקן קולנוע מפורסם, הכריז: "גבירותיי ורבותיי, אנו נכניס רוח צעירה לארצות הברית המזדקנת!!" שלטים גדולים עליהם סיסמת הבחירות 'רוח צעירה' הונפו בכל מקום. התזמורת פצחה במנגינה רועשת וניקי פתחה בשיר הבחירות.
משה עמד בתוך קהל צעירים צעקני ומשולהב, גבוה מכל הסובבים אותו, הביט על המופע המוזר על הבמה. תוהה מה הוא עושה שם ביום ההולדת שלו. שילך ג'ו רזינסקי לעזאזל עם 'הפגישה החשובה' שלו, חשב. מביט מסביב העריך שרוב העומדים סביבו הם קטינים. ספק אם יש להם בכלל זכות בחירה. אספת הבחירות הזו דמתה יותר למופע רוק מלכינוס פוליטי. אורות הזרקורים האיר את העשן שריחף מעל לקהל מעיד בברור על פעילות נמרצת של עישון. הריח המתקתק הבהיר שהצעירים הגודשים את הרחבה מעשנים את סם החשיש. הרמקולים האדירים הטביעו את הרעש של הקהל המשולהב ומסומם, מנגנים את המנון הבחירות. זרועות חשופות מנומרות בקעקועים אופנתיים עלו כקני סוף על שפת הנהר נעים ברוח לקצב המנגינה. אי אפשר היה להבדיל בין גוף אחד למשנהו. הצעירים בכיכר הפכו לגוף אחד השר במלוא גרונו את מילות ההימנון. משה חשב שזו דוגמה טובה לביסוס התאוריה של אבולוציה חברתית. ניקי, שעכשיו עמדה על הבמה מדקלמת סיסמאות, היא מועמדת המפלגה הדמוקרטית לנשיאות. אף אחד לא זוכר את שם המשפחה שלה. כולם קראו לה בשם הבמה  'ניקי בום' , עוד מימיה כאלילת זמר של בני התשחורת. כנראה שהיום כבר אין צורך בכישרון זימרה כדי להיות 'אליל זמר' חשב משה. ניקי נשענה יותר על נתוני גופה, מאשר על כישרון אמנותי. היא הייתה ידועה בפרובוקציות יחצנות, שהצעידו אותה לראש מצעד הפזמונים החל מזכייתה המטאורית ב 'כוכב נולד' בגיל 15. היום לאחר שש שנים שהיא לא ירדה מהכותרות, היא נחשבת למלכה הבלתי מעורערת של הפופ, ומושא הערצה של הנוער. לפוליטיקה היא נכנסה שנתיים בלבד לפני הבחירות, בראיון חושפני בטלוויזיה בו הציגה סיסמאות של ליברליזם קיצוני, ודיברה בזלזול על 'הזקנים' בפוליטיקה 'שלא מבינים את הצעירים'. כולם חשבו שזו עוד אחת מהפרובוקציות שנועדו לשמור את מקומה בצמרת, אך עד מהרה נאלצו כולם להתייחס לניקי כפוליטיקאית. יושבת ראש המפלגה הדמוקרטית הודיעה שניקי הצטרפה למפלגה, ותתחרה על מקום בפרלמנט. היה לה כוח אלקטורלי שהביא המוני צעירים להצביע למפלגה וזו השיגה רוב מוחץ בפרלמנט. מובילי הקמפיין של ניקי השכילו 'למכור' את ההצבעה כהצבעה נוספת לכוכב נולד, והצעירים שלא נהגו בעבר להצביע לפרלמנט מחוסר עניין בפוליטיקה, הצביעו בהמוניהם. ניקי נצחה את המתמודדים האחרים למנוי המפלגה כמועמדת לנשיאות, בעזרת העיתונות, שהתגייסה ברובה לטובתה, ובעזרת חבריה מעסקי השעשועים. בהופעותיה הרבות היא נמנעה מלהציג פתרונות לבעיות הקשות של המדינה. הקמפיין שלה התרכז רק בסיסמאות.
הפרופסור ניסה לסנגר עליה "אתה יודע שאי אפשר להציג רעיונות מעמיקים בטלוויזיה. חכה עד הויכוחים בין המועמדים ואולי אז תשמע את דעותיה. משה פקפק בכך. "אין לה ניסיון חיים, ובוודאי לא ניסיון פוליטי ומנהיגותי מספיק כדי להנהיג את המדינה." הפרופסור שמר על מנהגו לפרגן: "ניסיון אינו ערובה להצלחה, אלכסנדר הגדול היה בגילה כשכבש את כל העולם."
משה לא אהב את ההשוואה והעיר "בשונה מאלכסנדר הגדול, היא לא למדה אצל אריסטו." ניקי גילמה את מה שלא אהב ביותר - את הרדיפה הרדודה אחר הפרסום.
הקול מאחוריו קטע את הרהוריו: "אז מה אתה אומר על הלקוחה שלי?" משה הסתובב לאחור ושם, ניצב בכל תפארת משמניו עמד ג'ו רזינסקי. "לקוחה שלך? ממתי אתה בעסקי השעשועים?" ג'ו הזכיר חזיר שמן עם עיניים קטנות וערמומיות המתרוצצות לכל עבר. אך משה ידע שאין לזלזל בו. מתחת למצח הנמוך מסתתר מוח חריף, חורש רע. ג'ו הוא בעל חברת פרסום שלא בחלה בכל תעלול שיווקי, וגדלה להיות חברת הפרסום השלישית בגודלה בארצות הברית. "פוליטיקה. לא עיסקי שעשועים, אם כי אין הבדל גדול." תיקן ג'ו בקולו השמנוני. משה הביט בג'ו מנסה לא להראות את סלידתו. "אתה מיחצן את ניקי? הילדה שאפילו לא יודעת לשיר כהלכה?" 
"שוב טעית. אני לא מיחצן. אני מריץ" את שתי המילים האחרונות היה חייב לצעוק כדי להתגבר על רעש התופים ומחיאות הכפיים שסימנו את רדת ניקי מהבמה. ג'ו חיכה שרמת הרעש תרד במקצת ואז הוסיף: "ניקי תהיה נשיאת ארצות הברית, ואני אהיה שם לקטוף את פרי עמלי, כדאי גם לך להצטרף עכשיו כאשר עדיין אפשר."
"להצטרף? בתור מה?" במקום תשובה הוא תפס במרפקו וגרר אותו בכיוון המסעדה הסמוכה.

 הקודם                                                                          הבא

No comments: