הפורום מארח את מנהיג האופוזיציה

לאדם שהגיע מאוסטרליה כמו אלק ביידן מנהיג האופוזיציה, נראה בית הנשיאה כדיסנילנד מרוכז בבניין אחד. הבית הלבן בו שוכנו כל הנשיאים לפניה היה 'זקן' ולא התאים לתדמית החדשה של אמריקה הצעירה. לכן, בהשקעה של 100 מליון דולר נבנה בניין גדול במדינת מרילנד על גדות הפוטומק, שקיבל עד מהרה את הכנוי 'הבניין הורוד' ברמז לנשיאה.
הבניין לא היה וורוד כלל ועיקר, למעשה אי אפשר לתת לו מאפיין צבע כיוון שכל קירותיו היו מכוסים בכתובות וציורים אלקטרוניים מנצנצים ומשתנים כל הזמן. באולמות המבואה המפוארים נשמעו קולות משחקי מחשב מתוחכמים ובמעליות נשמעו השירים של ניקי ללא הפסק.
משרדו של ג'ו, לעומת זאת היה משרד ששידר עסקים.
המשרד שכן בקומה 100 הקומה העליונה, באותה קומה ששכן 'חדר הצעצועים' הידוע של הנשיאה, אך ממש בקצה השני.
ג'ו קם ממקומו והושיט את שתי ידיו בברכה, ולמבוכתו של אלק אימץ אותו אל ביטנו השמנה  ונשק על שתי לחייו כמנהג הערבים.
"עלינו ללמוד את מינהגי הכנסת האורחים היפים של הערבים.” הסביר בחיוך למראה הבעת הפנים של אלק. “בסופו של דבר, הם האימפריה החזקה בעולם.” הוסיף כרמז לכיוון השיחה.
אלק הנהן בנימוס אנגלי, והתיישב בכורסת העור הלבנה מול מארחו.
ג'ו לא בזבז דקה נוספת על שיחת נימוסין והתחיל בנושא שלשמו נפגשו.
"בעוד מספר חדשים תעמוד בפני מלחמת בחירות קשה וגורלית.” אמר, מניח על השולחן הן שלפניהם ערימת מסמכים. “אתה יודע שאנו כאן בארצות הברית, מרגישים קירבה למפלגה הסוציאלית - המפלגה שלך. הוכחנו את רגשות החמים שלנו למפלגה האחות באוסטרליה, על ידי תמיכה כספית ותודעתית, ישירות ובצורה עקיפה דרך ארגוני זכויות האדם בשמות שונים, שכולם ממומנים דרך ארגון הגג 'אוסטרליה החופשית'. “ הפסקה קצרה מביט אל אלק בעיניים הקטנות שלו בעודו רוכן על ערימת המסמכים. “ממשל ארצות הברית נחוש לעזור לך לנצח בבחירות.”
אלק מתגבר על רגש הסלידה שחש מהיצור השמן הקטן והתככן, משנן לעצמו בראשו שהוא חייב לקבל את העזרה הנדיבה שמגישים לו ואסור לו לדחות אותה בגלל רגשות אישיים, שאל בפנים חתומות, איך הממשל יכול לעזור בבחירות דמוקרטיות כאשר סקרים מראים עדיפות רבה ליריב?
ג'ו חייך את החיוך השמנוני שלבש לכבוד כל מי שרצה להקסים "הרצתי לניצחון ילדה מזמרת כאן בארצות הברית. למה שלא אוכל להריץ אותך, אדם חכם ופוליטיקאי משובח.. “ וכאן קירב עוד יותר את פניו אל אלק "ולפי אמונתי בדיוק מה שדרוש לאוסטרליה היום.”
בעל כורחו הרגיש אלק מוחמא. “עדיין אני שואל, איך תעשה זאת?”
ג'ו סימן לאלק שיחכה, קם ובצעד מדדה של סוס יאור על קרקע בוצית, הלך לשולחן הגדול שניצב במרכז המשרד, לחץ על אחד הכפתורים בלוח עמוס מתגים וצגים שהזכיר את מתקן השילוח של נאסא, ופקד 'הביאי את מייק.'
נדמה שמייק חיכה ממש מחוץ לדלת כי הוא נכנס מיד ואחריו נכנסה המזכירה עם מגש עמו תקרובת.
מייק לחץ את ידו של אלק ברשמיות, וזה שמח שמייק לא חזר על קבלת הפנים הערבית שהציג ג'ו.
"בודאי שאני מכיר את כבוד סגן הנשיאה. לכבוד הוא לי.” ענה לניסיון ההכרה של ג'ו ביניהם.
הגבר הצעיר, 'כבוד סגן הנשיאה' חייך בלבביות. “בא לא נהייה כל כך רשמיים. כאן אמריקה, ובני האדם שווים אפילו אם אני נושא במשרה רמה.”
"מייק, שהיה המנהל הקריאטיבי במשרדי לפני שניקי בחרה בו כסגנה בבחירות לנשיאות, יודע דבר או שניים בדרך לנצח בבחירות דמוקרטיות."
מייק בחן את אלק המבוגר ממנו בשנים רבות. לאור מה שהוא יודע עליו, הוא לא סולד מטריקים מלוכלכים בבחירות, אך הם עומדים ללמד אותו איך מקצוענים אמיתיים מנצחים בבחירות.
"הנה הבעיה,” אלק כבר הרגיש שהוא נמצא בין בני ברית והוא לא צריך להסתיר דבר. " משה פילוסוף פופולרי מאד בארצי, ומפלגתו – מפלגת התרבות שהייתה המפלגה השלישית בגודלה אחרי הליבור והשמרנים, השיגה רוב בעיקר בגלל משה שסחף את כולם בכריזמה שלו. אני חושש שגם בבחירות אלו הוא ינצח.”
"למרות ששיטת הבחירות אצלכם דומה לשיטה אצלנו, עדיין אין אלו בחירות אישיות.”
"הו, כן למעשה אלו בחירות אישיות, האדם הפשוט לא טורח להתעמק במצע של כל מפלגה...” וג'ו ממלמל "בין כה וכה אף אחד לא מממש את המצע.”
" מה שרואים זה את אישיות המנהיג ואת דעותיו.”
ג'ו רומז למייק להציג את התכנית שלהם לעזור לאלק לנצח.
"תאמין לי, אתה תצא מכאן כראש ממשלת אוסטרליה. הבחירות בכיסך.” טפח ג'ו במחווה חברי על כתפו של אלק.
מייק לקח את המסמך העליון מהערמה. “בסדר, נתחיל לעבוד.”
בשעתיים הבאות הציג מייק את התכנית.
התקשורת האוהדת את המפלגה הסוציאליסטית בעיקר כאשר זו תדגיש את זכויות האזרח ותתבע להקטין את חובתו של האזרח למדינה.
"תטען שיש להוריד מיסים מעל לאזרח הקטן, תציע לבטל גיוס חובה, הצבא חייב להיות מקצועי, תציע חוקים פופולריים גם אם אתה חושב שהם מזיקים, תסמוך על הרוב הקיים היום שלא יאפשר להעביר אותם אך אתה תצטייר כמגן על החלשים ועל זכויות הפרט. חשוב שתקיים דיאלוג שוטף עם עיתונאים בכירים בתקשורת אלו נוטים לליברליזם באופן טבעי אך חייבים לספק להם תחמושת. תדליף להם צעדים שנודעו לך מכח דיווח למנהיג האופוזיציה, ותוודא שכל צעד של הממשלה יראה באור שלילי. הממשלה תחליט על שרות חדש לאזרח, תתלונן על המחיר שהשרות יעלה תגיד שזה בזבוז כספים שהאזרח הקטן יצטרך לכסות בהעלאת מיסים. אל תדאג העיתונאים בתקשורת ישמחו לגבות אותך, בייחוד אם תשתמש במילים בוטות. אם הממשלה תחזור בה מהשקת השרות בעקבות הבקורת, תלגלג על משה שאינו מנהיג והוא מזגזג, הבנת את הפרינציפ? תמצא דופי בכל דבר שהממשלה תעשה. ואל תשכח להשתמש תמיד בצמדי מילים המשחירות את דמותו של משה. כמו משה-השקרן, משה-הזגזגן, משה-הגזען, ואל תשכח להזכיר שהוא משה -היהודי. אל תדאג בסופו של דבר אם חוזרים על כך מספיק פעמים, הכינויים נדבקים. ”
"יפה כל אלו צעדים שגם אני יודע לעשות, אך חוששני שהם לא מספיקים להאפיל על הפופולריות של משה.”
ג'ו ששתק דיבר עתה לראשונה. “מה היחסים שלך עם האיגודים המקצועיים?”
"דומני שיותר מסבירים.”
"הרשיתי לעצמי להזמין את האיש החזק של האיגודים המקצועיים. ברשותך נזמין גם אותו לכינוס הקטן שלנו.” אלק משך בכתפיו, זו ההצגה של ג'ו.
ג'ו שוב דידה בהליכתו המשונה אל מרכז הבקרה בשולחן והזמין את ליאו.”
האיש הגוץ בעל הפנים הסגפניות נכנס דקות מעטות מאוחר יותר.
"אתם תעבדו בצורה הדוקה ביחד.” אמר/פקד ג'ו.
שוב רמז למייק. “הצג את תכנית שתוף הפעולה ביניהם.”
"ליאו יהיה איש הצללים שלך.”
מייק הרחיב בהסבר איך ליאו ישחד את מי שחייבים לשחד בכספים שיקבל מאירגוני זכויות האזרח. יאיים על מי שצריך לאיים, על ידי הפועלים האלימים יותר בחבורתו.
"חשובה ביותר העזרה של ליאו ביום הבחירות עצמו.” אמר והסביר מיד איך יארגנו הסעות מיוחדות מהבית של האנשים שסבורים כי יצביעו למפלגה הנכונה, איך יאיימו על אחרים לא להגיע, ועשרות השיטות להטות את תוצאות הבחירות החל מאיום מרומז בקלפי, וכלה בהחלפת ארגזי קלפי בכאלו שהוכנו מראש.
"אם זה יתגלה אני אהיה בבית הסוהר.” נרתע אלק.
"זה לא יתגלה.” הרגיע אותו ג'ו. “סמוך עלי. אך ליתר בטחון כדאי שתמנה את השוטר ג'ודה פרנדי, מפקד תחנת משטרה שהוכיח את מסירותו לענייננו, למפכ"ל המשטרה כאשר תהיה ראש ממשלה. מבתי המשפט אין לך מה לדאוג כבר היום.”
לבסוף יצאו שני האוסטרלים, ומייק עמד ומזג לעצמו מנה הגונה של וויסקי. “ומה אם אחרי כל המאמץ הוא יבחר ויצפצף עלינו?”
ג'ו חייך את חיוך החתול שאכל את כל השמנת " בשביל זה הקלטתי את כל הישיבה הנחמדה הזו. הוא לא יעז להמרות את פינו.”

No comments: