מסרון משונה


מסרון משונה


יום שלישי – 7 ימים למסירה

חבול וחלש חזרתי לעבודה במעבדה שהקמתי בבית. תאריך היעד של הצגה ללקוח הלך והתקרב ולי היה רושם שהפתרון הולך ומתרחק בהתאם. ביסודי אני טיפוס תחרותי אפילו אם התחרות היא עם עצמי. האם אצליח להשלים את הפרויקט בזמן? לכאורה האתגר הגדול הוא האם אצליח לפתור את הבעיה של מדידת מבנה מערכת הכבילה ללא פגיעה בתפקודה על ידי השפעה של המדידה על האינפורמציה הזורמת במערכת הכבילה, אך ניסיון העבר הראה שמצאתי פתרון לכל בעיה טכנולוגית. השאלה שהציקה לי היא האם אצליח להציג פתרון במסגרת הזמן שנותר לי עד שאדרש להציג אותו ללקוח? ככל שהזמן עובר כך הלחץ עלי גדל. נותרו עוד שבעה ימים ועדיין אין לי פתרון סביר. חששתי שגם פרק הזמן הזה של שבעה ימים יצטמצם לאור המכשולים שגורמים שונים מערימים על הפרויקט. עלה בי הספק האם חיים, מנהל האגף באמת רוצה בהצלחתו של הפרויקט. ניקיתי את הראש מכל המחשבות המטרידות האלו. אין טעם בחששות על דברים שאין לי השפעה עליהם. משכתי בכתפי ומנטלית מחקתי את המחשבות האלו וחזרתי לעבודה.
בניתי את המעגלים מחדש הפעם לפי בסיס הפטנט. התרכזתי רק במעגלים המרכזיים. לתוכנה אדאג אחרי ההצגה. ללקוח אפשר להראות מצגת של מה שאני מתכוון לעשות, גם אם אשנה זאת מאוחר יותר זה הליך מקובל. אי אפשר לדרוש ממני בשלב הראשוני הזה שאתכנן את כל המערכת.
למעשה את המצגת הכוללת את כל המרכיבים של המערכת ובעיקר את המסכים שהלקוח יוכל לראות אני כבר שרטטי באופן כללי על הטיוטות הצהובות וכל מה שאני חייב לעשות זה להציג אותם בצורה יפה במצגת. יש לי אפילו רשימה של היתרונות בפתרון של בדיקה בכבלים הקיימים לעומת החסרונות של בדיקת התשתית כפי שעושות החברות המתחרות. למעשה אני מתכוון לשלול לגמרי את הפתרון שלהם. בדיקה עקיפה כמו שהם עושים בודקת רק את המערך של החיבורים בארון התקשורת ולא במה שחשוב יותר – בחדרים עצמם. כמו כן גם שם היא מאפשרת עקיפה של הבדיקה, אם בשגגה ואם בזדון. הבעיה המרכזית כאן היא האם אפשר להבטיח גלוי מבנה התשתית ללא פגיעה באותות התקשורת. ידעתי שבנקודה זו המתחרים יתקפו אותי.
חיברתי את המעגלים והפעלתי את המתח החשמלי, מרגיש את המתח שעולה בי תמיד כאשר אני מנסה משהו שעוד לא נוסה מעולם, אותו קשר הולך ומתהדק בבטני....
נגעתי ברכיבים בגב היד, בתנועה שהפכה אוטומטית, כדי לראות אם הם מתחממים יתר על המידה, מה שיעיד על טעות בבניית המעגל....
נראה ששום דבר לא מתחמם, אך האם זה יעבוד?
מבט על האוסילוסקופ, שנוי של הדמוי. אין תגובה. אין אפילו השנוי הקטן שראיתי במעגלים הקודמים במעבדה.
הטלפון צלצל. דני בודק התקדמות.
"עדיין אין תגובה. אפילו לא התגובה הקטנה שגילינו במעבדה.” דיווחתי.
"אולי כדאי שאחזור למעבדה?” הצעתי
דני עמד על כך שאנחנו חייבים להתגונן בפני הגורמים ששמים לנו רגליים "ומחוץ לכך המעגלים חייבים לעבוד בכל מקום." טען בהיגיון.
"בינתיים אני רוצה לראות את זה במו עיני. אני בא לראות." הכריז בקול סמכותי. רק זה עוד חסר לי, שדני יעמוד לי על הראש.
טוב. זמן למחשבה מחודשת.
הרתחתי את המים לקפה המסורתי.
מצאתי שבמקרים כאלו של מבוי סתום, כדאי לרוקן את המוח ממחשבה על ידי עיסוק אחר. בדרך כלל העיסוק האחר היה הכנת קפה. צריך לשחרר את המוח מההסתבכות שלו בפתרון מסוים ואז אפשר למצוא דרכים חדשות.
מחזיק ביד אחת את ספל הקפה המהביל הוצאתי את הטלפון מכיסי והפעלתי אותו. בדרך כלל אני מכבה את הטלפון כאשר עלי לחשוב על משהו חדש.
דפדפתי בהודעות שקבלתי מקווה שאחת מהן היא משוש. אכן קבלתי SMS משונה משוש.
דדדםםםדדד. אולי פשוט המקשים של הטלפון נלחצו לה. זה קורה לי הרבה. אך במחשבה שנייה הבנתי שזה לא סביר. חיוג מהיר באמת נלחץ אך לשם שליחת הודעה חייבים ללחוץ על המקשים בסדר מסוים והסיכוי לכך קטן. חיפשתי ברשימת השיחות שלא נענו. כן, גם שם רשום שהייתה שיחה משוש. עצם המחשבה על שוש הרחיבה לי את הלב. חייגתי אליה חזרה. אין תשובה. חזרתי אל ההודעה המשונה של שוש 'דדדםםםדדד' לפתע ההבנה הכתה בי. שמתי לב שהאותיות בהם היא השתמשה מתאימות לאותיות האנגליות SOS בלוח המקשים של מחשב. מתאים למזכירה השולטת באנגלית כמו בעברית.
SOS. זכרתי ששוש הייתה אלחוטנית בצבא ממש כמוני לפני ששלחו אותי לקורס קציני קשר. . . .- - - . . . שלוש נקודות שלושה קוים ושוב שלוש נקודות זה SOS קריאת מצוקה ידועה.
שוש במצוקה. מתאים לשוש המתוחכמת להעביר לי את ההודעה בשתי הצורות, כך שאם אפספס אחת אבין את השנייה.
דפדפתי בהודעות ישנות, האם יש עוד הודעה משוש? לא.
פתחתי את ההודעות הקוליות שאני לא פותח בעיקרון, מי שרוצה לדבר אתי יחזור לטלפן, אני לא מוקד חירום שחייב להיות מוכן לכל אחד. טוב שוש אינה 'כל אחד'. אולי היא השאירה הודעה שתיתן לי רמז במה היא הסתבכה.
אכן מצאתי את הודעה של שוש 'אני מתכוונת לבדוק את הדירה של פואד' .
כמו שחששתי, שוש לוקחת יותר מידי ברצינות את תיאורית הקונספירציה שלה ושל דני ונחושה לשחק את החוקרת ללא חת.
איזה דירה היא בודקת ומי זה פואד? עכשיו היא הסתבכה עם פואד הזה שלא ראה כנראה בעין יפה ששוש 'בודקת' את הדירה שלו. היה לי הרושם 'שבבודקת' היא בעצם מתכוונת לפרוץ לדירה.
זה כבר רציני. טלפנתי שוב לדני וסיפרתי לו על ההודעות של שוש ומה המסקנות שלי.
דני פטר את דברי כדמיון חולני והבטיח למצוא את שוש ולהגיד לה להפסיק את השטויות. “אתה תתרכז בפתרון הפרויקט, אין לנו יותר מידי זמן כידוע לך.”

No comments: