היועץ


היועץ

היועץ התברר כאדם שחרחר ונמוך אך מלא בטחון עצמי. "אל תדאג, אנחנו כבר נמצא את הבעיה שלך ונתקן אותה." הוא אמר מדבר בלשון רבים. מי זה אנחנו? רציתי לשאול אותו אם הוא מתכוון אלי? אבל אי אפשר היה לעצור את שטף הדיבור שלו."תביא את השרטוטים וצ'יק צ'ק נאתר את הבעיה." הוא המשיך בדיבורים מספר לי על ההצלחות הגדולות שלו במקום בו אף אחד לא הצליח לתקן את הבעיות. הקשבתי לו במשך שעה ארוכה עד שרותי סחבה אותי לארוחת צהריים.
הוא לא רצה לבוא "אני שומר על דיאטה"
מזווית עיני ראיתי את היועץ מרפרף בעיניו על השרטוטים ואחר מוציא עט ועושה שינויים.
רותי עוותה את פרצופה היפה כאשר יצאנו ואמרה בגועל : “ברוך שפטרנו!”
רותי לא הסתירה את דעתה על כל אחד. במקרה הזה נטיתי להסכים איתה אך בהחלט מגיע לו לקבל הזדמנות להראות מה הוא יודע."
רותי עשתה תנועת זלזול בידה מגלגלת את עיניה באותה צורה חיננית שכל כך אהבתי: "מה אתה יכול לצפות מחבר של דני האיום?”
מה שבטוח הוא שלא ציפיתי שהוא ישנה לי את כל המעגלים. נוכחתי בזאת כבר ברגע שחזרתי מהפסקת צהריים.
עם הכניסה שלי למשרד היועץ תפס בידי והתחיל להרצות את דעותיו באותו קול בוטח: “מה שצריך כדי לנטרל את המתח הגבוה, זה להכניס מעגלים מאוזנים מורכבים במקום המעגל הבסיסי שתכננת."
הוא הראה בגאווה לי את השרטוט שהכין. בחנתי את השרטוט, מנסה כהרגלי להפעיל אותו בדמיוני.
זה לא יעבוד! לא רציתי להביך אותו ולכן אמרתי בעדינות : "אתה בטוח שזה יעבוד?"
"במאה אחוז! זה לא המעגל הראשון שאני מתכנן. העיקר כאן הוא האיזון"
"אבל" ניסיתי להסביר לו מתעלם מהטענה השגויה לדעתי שהמעגל מאוזן: "המעגל לא מודד את מערכת הכבילה ..."
היועץ נכנס לדברי "קודם נפתור את בעיית האיזון וניפטר מהמתח הגבוה, אחר כך נדאג למדידה.”
משכתי בכתפי ניתן לו למצוא לבד את השגיאות שלו ואולי הוא יכול לתקן זאת : “ טוב, תבנה את המעגל ונבדוק אותו.”
"אני צריך טכנאי שיבנה אותו.... הי דני!"
דני בדיוק נכנס והציע שהוא יעזור לו בבניית המעגלים.
דני התיישב ופנה אלי בחיוך "אמרתי לך שהוא מהנדס פגז."
שתקתי. מה אני יכול להגיד? עשיתי העתק מהשרטוט שלו והתיישבתי לבחון אותו מחדש אולי יש משהו במעגלים האלו בכל זאת.
שאר היום עבר עלינו בשנויים חוזרים ונשנים של המעגל הזה. כאשר כל פעם שהמעגל נבדק ונמצא שעדיין לא נפטרנו מהמתח הגבוה. הבדיקה הראתה שאמנם עוצמת המתח החשמלי במעגל ירדה פי מאה אך זה לא מספיק. כל פעם היה היועץ אומר "בוודאי, שכחתי להוסיף...” והיה משנה את המעגל. אני הייתי מביט בשנוי רואה שגם המעגל החדש לא יעבוד אך נותן לדני וליועץ להמשיך לעבוד. הם בין כה וכה לא מבינים מה אני מנסה להגיד להם.
בשלב מסוים הציע היועץ לבנות מחדש את כל המעגל. דני והיועץ השאירו לי את המעגל הישן. החלטתי שאני חוזר למעגל המקורי ומנסה למצוא את הבעיה בעצמי.
דני הביא שולחן, הביא רכיבים חדשים ומכשירי מדידה נוספים. במעגל הבא שהם בנו באמת לא הופיעה התופעה של מתח גבוה. דני צהל טפח על גבו של היועץ "כל הכבוד נראה לי שפתרת את הבעיה!”
היועץ חייך במלוא פיו אך אמר בזהירות "חצי מהבעיה פתרנו, אך עדיין לא מדדנו את מערכת הכבילה."
"אני בטוח שעוד מעט המעגלים יתחילו לנגן"
שוב ושוב שינה היועץ את המעגלים אך לא הצליח למדוד.
כבר החשיך בחוץ כאשר החלטתי לחשוב מחדש על המעגלים שלי. מתי הופיע המתח הגבוה? ולמה בעצם המתח נעלם ברגע שדני והיועץ בנו את המעגל מחדש?
פתאום הבנתי. בדקתי את החיבור של כבל המתח. כן. לפעמים הבעיה היא הרבה יותר פשוטה ממה שחושבים.
"דני סליחה אתה באמת צדקת.”
דני הרים את ראשו המתולתל מהמעגל שעסק בשנוי האחרון בו והביט בי בעיניים לא מבינות
"צדקתי במה?”
"בא ואראה לך" הראיתי לו שבכבל המתח הוחלפו כחוטים של האפס והאדמה, ובשקע בטעות החליפו בין המתח לאפס.
תיקנתי את הבעיה במעגל המקורי שלי והמתח הגבוה נעלם. “זו כל הבעיה, כנראה ששלמה באמת טעה."
"טעה? הוא חיבל בכוונה.”
היועץ התקרב ואמר " זה לא משנה את העובדה שצריך מעגלים מאוזנים." פונה לדני אמר "בא ונמשיך"
דני הסתכל עלי. משכתי בכתפי "כבר מאוחר אולי נלך הביתה מספיק להיום.”
התקרבתי לשולחן העבודה שלהם "המתח נעלם אצלכם כי השתמשתם בכבל מתח חדש המחובר בצורה תקנית. אולי נחליף גם אצלכם את החוטים ותראו שהמתח יחזור. חשמלאים לפעמים לא מודעים לבעיה של החלפת אפס במתח. בדרך כלל המכשירים עובדים אלא אם כן מחליפים גם את האפס באדמה כמו אצלי."
"אל תיגע במעגל שלי. החוטים שלי בסדר גמור.” הגן היועץ על המעגל שלו כמו תרנגולת על אפרוחיה.
משכתי בכתפי. שיהיה.

No comments: