הפטנט


הפטנט

שוש צעדה פנימה בצעד נמרץ לבי נמס ורציתי לגשת אליה ולחבק אותה. "בהחלט לא יהיה שום הסכם!"
חיים קפץ ממקומו "שושנה, יש לנו כאן מצגת חשובה..."
שוש קטעה אותו "אין שום מצגת, אין אפילו שום לקוח, אלו אנשי עולם תחתון המתחזים ללקוחות!"
כולם היו המומים. מנכ"ל החברה האדים מכעס, "צאי מיד מהחדר!", אך יושב ראש מועצת המנהלים אמר בקול סמכותי ורגוע: "שב שלמה, אנחנו נשמע מה בפיה. "
המנכ"ל ישב בצייתנות ושלמה פנה לשוש בקול רך עוד יותר: "תסבירי את דברייך גברת צעירה."
שוש התקרבה לחיים הסתכלה לו בפנים שהלכו והחווירו: "חיים יודע על מה אני מדברת, 'הלקוחות' " וכאן עשתה מירכאות באוויר "הם בעצם נוכלים מוכרים למשטרה."
חיים התעשת במהירות: "צאי מהחדר. אין לך כל רשות להתפרץ לכאן, להשמיץ ולהטיל אשמות בלתי מבוססות!"
בוגי יושב ראש מועצת המנהלים כחכח בגרונו. נשתרר שקט. הוא פנה ללקוח וביקש בנימוס שישבו חמש דקות בחדר בעוד הוא מברר את המצב המשפטי, אך שלושת נציגי הלקוח ארזו את תיקיהם קמו ויצאו בזריזות בלי לומר שלום.
בוגי הרים טלפון לביטחון ובקש לעצור אותם, אך להתנהג במלוא האדיבות. ואחר כך אמר בקול שקט אך לכולם הוא נשמע חזק וברור מכל צעקה: "עלינו לדבר."
הוא רמז למנכ"ל והוסיף "את ואתה חיים באים איתנו לתת הסברים." ונכנס לחדר הקטן הצמוד לחדר הישיבות שהיה קודש הקודשים של החברה.
שוש היחידה שלא התרשמה מבוגי: "אני חושבת שגם עמי וגם דני חייבים להיות נוכחים, חיים חייב גם להם כמה הסברים."
הנהון הסכמה כמעט בלתי מורגש של בוגי, נכנסתי לחדר מחכה להסבר של חיים, ודני אחרי. אכן לא הבנתי שום דבר. 'נוכלים המוכרים למשטרה?'
כמעט לא הספקנו להתיישב כאשר חיים, פניו נפולים ניסה להתנגד לנוכחותנו "יש לי משהו לספר לכם," פנה למנכ"ל וליו"ר "שלא רצוי שהעובדים ישמעו על כך."
בוגי אמד אותו למשך כמה שנויות במבט ואחר כך פנה אלינו "חכו בחדר הישיבות עד שאקרא לכם."
שוש התקרבה ולחשה לי "אל תסכים! לא יתכן שחיים לא ידע שזו תהיה דרישת הלקוח, הוא רוצה להכריח אותך למסור זכויות הפטנט לחברה. תזהר מחיים יכול להיות שיש לא עדיין כמה 'אסים' בשרוול."
הסתכלתי בעיניים הגדולות שלה 'אסים בשרוול?' על מה היא מדברת?
לאחר כמה דקות הדלת נפתחה ובוגי הזמין אותנו, שוש דני ואותי פנימה.
בוגי, יו"ר מועצת המנהלים הנהן לכיוון שוש : "נשמח לכל הבהרה, כי שמענו כאן מחיים סיפור מדאיג מאד." בוגי הישיר את מבטו לחיים ופקד "ספר להם!"
חיים גמגם תחת מבטו המצמית של בוגי "נכון שגייסתי את עמי כדי להעביר את הפטנט החשוב שלו לחברה." הוא פנה אלי "אני באמת מצטער, עמי סליחה..." חזר והעביר עניו מסביב, מנסה להקרין כנות "נכון גם שכל הפרויקט הוא מזימה לשכנע את עמי למסור את הפטנט, אך לא היה לי מושג שהשחקנים ששכרתי לשחק את הלקוח הם מהעולם התחתון."
שוש הפטירה בלחש "שקרן!"
חיים פנה אליה בכעס "נכון שכאן פעלתי בצורה לא טובה, אך פעלתי רק לטובת החברה ואת גברת צעירה וחוצפנית צריכה ללמוד שאסור לבוא ולהאשים אנשים ללא הוכחות."
שוש קמה ממקומה פנתה לבוגי מתעלמת מחיים "בזאת חיים צודק. זה בדיוק מה שחשבתי אתמול. אסור לי לבוא לכאן בלי הוכחות כי אז חיים יסובב את הדברים כך שיצא נקי..." עצרה לכמה שניות דרמטיות והמשיכה עדיין פונה ישירות אל בוגי בלבד "תן לי כמה דקות ואספר לכם איך מצאתי הוכחות."
שוש גוללה את מה שגלתה באותן שעות יקרות שהיא נעלמה.

No comments: