המזימה


המזימה

כבר בדירתו של פואד היה לי ברור שפואד אינו מה שהוא מתיימר להיות. רק בעולם התחתון משתמשים בשיטות כאלו. השאלה הייתה איך למצוא הוכחות, כי ידעתי שללא הוכחות לא יאמינו לי מול המילה של חיים.
באותן שעות ארוכות שישבתי מול הבריון תכננתי תכנית פעולה שהוצאתי לפועל מיד לאחר שנפרדתי מעמי ודני שהצילו אותי.
הדבר הראשון שעשיתי הוא להתקשר לקצין המשטרה שהכרתי בעבר. קצין המשטרה היה חייב לי טובה גדולה. התברר שהקצין כבר יצא לגמלאות אך עדיין היו לו חברים שבררו בשבילי מיהו פואד.
התברר שפואד עומד בראש כנופיה של הלוואות בשוק האפור, ומבוקש כבר הרבה זמן בקשר לסחיטה ודמי חסות.
המשטרה הציבה מארב בדירתו, לאחר שנתתי להם את הכתובת., אך פואד לא חזר לדירתו. כנראה שהיו לו מודיעים במשטרה שהזהירו אותו.
לא היה לי זמן לחכות עד שהמשטרה תתפוש את פואד, הצעתי לבלש האחראי ללכת לקצה השני של שרשרת הפשע – משרדו של חיים.
רוחמה התנגדה בקולניות בטיפשותה, לכניסת השוטרים למשרדו של חיים. היא נאסרה ונחקרה בידי שוטרת מיומנת והודתה בכל מה שידוע לה. בין שאר המידע שהוצא ממנה היה מקום המסתור החדש של פואד. הצטרפתי לחולית השוטרים שנסעה לעצור את פואד.
השוטר דפק על הדלת.
"מי שם? " נשמע קולו של פואד.
"משטרה"
"רק רגע..."
הלכתי לצד שני של הבניין. חשבתי שאם זו דירת מסתור יכול להיות שיש שם יציאה אחורית.
בקושי הספקתי להגיע ומי רץ מולי מתנדנד על רגליו השמנות, אם לא פואד עצמו. האקדח שבידו שכנע אותי להיכנס לרכבו בלי ויכוחים. תוך דקה היינו ברכבו שואטים בתאוצה שוחקת גלגלים קדימה.
השוטר חיכה רגע ועוד רגע ולאחר כחמש דקות סבלנותו פקעה והוא פרץ את הדלת בכוח.
הדירה הייתה כמובן ריקה.
במחסום המשטרה הראשון הוא עבר כאשר הוא מאותת לשוטרים שלא יעצרו אותו באקדח צמוד לרקתי.
במחסום השני הייתי כבר מוכנה. גם מיכאל שומאכר אלוף מרוצי המכוניות האגדי לא יכול לנהוג דרך מחסום שוטרים ובו זמנית לאיים עלי באקדח לרקה כאשר הוא סופג נשיכה רצינית בידו. המכונית נטתה וכמעט דרסה את השוטר שעמד בצד הדרך, ונעצרה בקול שריקה עז מגלגליה הפגועים בדוקרנים..


מכאן עד המעצר של פואד הדרך הייתה קלה.
אצלו מצאה המשטרה את רשימת החייבים ובראשם התנוסס שמו של חיים.
בחקירתו של פואד הוא סיפר שחיים נכנס לחובות בשל התמכרות להימורים בקזינו בלתי חוקי בבעלות פואד. תחילה הוא שילם בכסף שהותר לו לנצל בחברה, כשזה נגמר הוא הציע לפואד את המזימה.
מיהרתי להגיע לכאן לפני שחיים יצליח להפעיל את המזימה.

No comments: