המשפחה

אני עומד לי כאן מתחמם בשמש אביבית ראשונה של השנה, פורש ידי לצדדים ונהנה מהרוח הקלה. מפעם לפעם אני לוגם ממי הנחל הזורם לידי, מוקף בבני משפחתי ואני מאושר. אין לי שום עניין בבידור מחוץ לשירת הציפורים כאשר הן מתכנסות על הענפים לפני רדת הלילה. אין לי שום עניין בטכנולוגיה, אני מאמין גדול בטבע, אין ירוק ממני. כבר הרבה שנים שאני חי בקרבת בני המשפחה. אנו תומכים אחד בשני כיאה למשפחה מלוכדת. כל אחד מאיתנו רואה עצמו רק כענף של עץ החיים המשותף. שורשי עמוקים באדמת המולדת. ילדי נמצאים כאן, לא רחוק ממני ואנו קשורים בקשר בל ינתק. מעולם לא יצאתי למסעות רחוקים ולא עודדתי את ילדי למצוא את אושרם במרחקים, כמו אחרים המפיצים את זרעם עם הרוח.
לא. אני מגזע אלו הנוטעים שורשים במקומם ומגדלים את ילדיהם קרוב אליהם. משפחה מלוכדת כמונו עומדת בכל תלאות החיים. ביחד אנו עומדים בפני סערות החיים. מפעם לפעם נשבר ענף זה או אחר במשפחתי כאשר רוחות רעות מנשבות, אך בסך הכול יש לנו חיים טובים וארוכים. בשנים שחונות אנו מסתפקים במועט, מצטמצמים מכופפים ראש ומחכים לזמנים טובים יותר. השמחה רבה כאשר השמים מחייכים אלינו בגשמי נדבות, ואז אנו מרימים ראש, נושמים את האוויר הטרי ומגדילים את המשפחה.
רבות ראיתי בשנות חיי הרבות. אכן זקן אני, אך חזק, ושורשי נטועים עמוק בקרקע, קומתי גבוהה וממנה אני משקיף על בני משפחתי הגדלים מסביב. מכובד אני במשפחתי וידוע בשם 'עץ החיים'.
טוב יהיה לו למדו האנשים לחיות כמונו, העצים.

No comments: